Sunday, March 29, 2009

TERIMA KASIH...

Akhir2 ini mmg byk perkara yg amat membebankan hati dan perasaan ini..bak kata pepatah… “NAK DITELAN MATI BAPA, NAK DILUAH MATI MAK”. Akhirnya berterusan memendam perasaan ini, agar dengan harapan tidak menyakit dan melukakan hati ramai pihak..tapi akhirnya, diri ini yg terseksa kerana pabila didiamkan, makin byk isu dan perkara yg melibatkan NAMA BAIK dan PERASAAN sedikit sebanyak mula dipandang serong oleh org lain…

Semester ini mmg byk benar perkara yg melibatkan HATI dan PERASAAN berlaku…dengan luaran yang sentiasa mempamerkan diri ini sentiasa happy, penuh dengan gelak tawa, ceria, dan pada masa yang sama cuba untuk berusaha mengambil hati orang lain, menyebabkan PERASAAN sendiri yg makin membebankan…ntahlah…mungkin manusia dah berubah..YA..mmg manusia berubah..dr keburukan kepada kebaikan, dari jahiliah kepada muslim dan muslimah, dari berada dibawah sehingga mampu untuk berdiri di mercu dgn megah…tapi, mengapa ramai juga manusia yang tidak mampu untuk berubah?….umur dah makin tua, tp fikiran makin keanak-anakkan, mungkin baru kenal dunia….dr menjadi diri sendiri mula obsess utk meniru, berubah dan menjadi seperti orang lain, dihadapan kita ibarat PIJAK SEMUT PUN TAK MATI, tp bila dibelakang ibarat MENJENTIK GAJAH, GAJAH TERGOLEK!!!

Ingin shj melarikan diri dr semua masalah ini, tp bila difikirkan jika berbuat demikian, ia jelas menampakkan yg diri ini MMG JAHAT, BERPERANGAI BURUK, segala apa yg diperkatakan oleh org MMG BENAR…Tp ALHAMDULILLAH, mujur ada teman yang rapat faham dengan situasi dan cuba untuk memberikan dorongan dan sokongan…

Aku juga makin hairan apabila org ramai lebih mempercayai org yg baru dikenali beberapa bulan dari diri aku yg lebih lama…mandrem ape yg dipakai, bomoh mana yg digunanya pun aku xtau..ya la kan….BEST BOMOH WIN!! Ish…jahat betul mulut!! Tp, mana taknya, didepan kita bukan main lagi ckp tak suka itu, tak suka ini pasal org tu, tp tnpa pengetahuan kita, bukan main puja dan admire lg..ntahla, biarlah…nak buat mcm mana…?

Semenjak dua menjak ni juga, aku rasa makin fofuler dr yg biasa, mana taknya…dgn siapa aku bercakap, pasal apa aku bercakap, apa aku nak cakap semua org nak ambil tau..sebelum2 ni, aku xmakan ke, tgh sakit demam ke, nazak nak mati pun…xnak pula amik tau!!! ada satu kes yang ingin dikongsi…aku jumpa seseorg di sebuah kedai makan di kawasan taman perumahan aku ni, hajatnya nak berbicara satu hal..tp tak pasal2 ada satu “mata2” yg mukanya bukan takat TALAM DUA MUKA, tp BERMUKA2 singgah dimeja tmpat kami duduk..bukan nak menegur aku yg dr td duk malangut kat meja tu, tp cuba untuk mengawal perbualan kami…last2 baik aku blah…bukan ape, menyampah!!! Selepas itu, aku dapat berita, yg dia sebenarnya sedang cuba untuk mengorek dan nak tau benda apa yang ingin aku cakapkan & macam mana aku leh kenal dengan teman yg aku sedang jumpa tu..W.T.F.S!!!!?

Kat sini aku nak berpesan dan mengucapkan….TERIMA KASIH kepada teman2 yang sentiasa bersama aku xkira masa aku SENANG dan SUSAH…korang memang teman yang BAIK dan TERBAIK…TERIMA KASIH kepada mereka yang pada mulanya BERKAWAN dengan aku, lepas tu BERUBAH angin utk bersama dgn org yg BARU dikenali, dipuja dan admire…korang memang kawan yang BAIK dan TAK SEDAR DIRI!!! TERIMA KASIH juga kepada mereka yg DIDEPAN aku mmg baik dan DIBELAKANG aku macam H**J*NG…asyik duk jaja cerita dan nk mengorek cerita…MAAF aku TAK MAHU BERKAWAN dgn korang dan aku MENYESAL kerana PERNAH BERKAWAN dgn korang!!

MAAF jika TERKASAR…

ASSALAMUALAIKUM…

1 comment:

  1. Tapi yang ponting bagi Mak Chick.... Pak Chik mmg Pak Chick yang paling melotop laaa tgk laa masa pie ke lenggong ary tuuu.. pakcik ammar mmg malotop heee muah muahhh cayiok

    ReplyDelete