Saturday, February 7, 2009

Februari Datang Lagi….

Februari kini menjelma…maka ramailah pasangan MERPATI kian masyuk memadu asmara makin galak pada bulan ini kerana bagi mereka…Februari merupakan bulan CINTA…dan 14 Februari tarikh kemuncaknya…tapi, PERLU KER…??

Di pasar raya kini, empunya kedai galak mengadakan promosi..bertujuan bagi memikat pasangan MERPATI untuk hinggap memilih koleksi-koleksi hadiah yang bersesuaian dengan tema CINTA ini untuk dihadiahkan pada pasangan MERPATI masing-masing…pelbagai bentuk, pelbagai rupa dan pelbagai saiz serta sudah tentulah dengan pelbagai harga dan macam-macam ada katanya…dan setiap benda itu memberikan makna yang berbeza-beza untuk menggambarkan bulan CINTA ini…tapi, PERLU KER…??

Di kedai-kedai bunga juga makin galak…dulu, jualan mereka bukan melambung mana pun..tapi bila tiba bulan CINTA, berlipat ganda pula yang “masuk”…dan ROSE MERAH menyala juga yang akan menjadi pilihan…maka TAHI AYAM, MATAHARI, RAYA, KEMBOJA, KENANGA dan yang lain-lain pasti akan memendam rasa…setiap kuntuman memberi makna yang berbeza…dan MERPATI yang masyuk itu pasti akan teruja kegirangan bila mendapat kuntuman idaman mereka…tapi, PERLU KER…??

Hotel-hotel pula tidak ketinggalan menyediakan pelbagai pakej-pakej istimewa…tak kiralah hotel tu satu bintang ke, dua bintang ke atau pun berbintang-bintang tarafnya, berlumba-lumba bersaing supaya MERPATI-MERPATI itu hinggap dan singgah di “SARANG” yang disediakan…hotel-hotel tersebut menyediakan pelbagai hidangan yang lazat bagi menjamu pasangan MERPATI yang singgah…dihiasi dengan latar belakang yang menarik, cahaya samar dari lilin pelbagai warna serta alunan muzik yang mengasyikkan bagi menggambarkan dan menghidupkan suasana yang romantis…CANDLELIGHT DINNER katakan…tapi PERLU KER…??

AYAT-AYAT CINTA pasti akan kedengaran sepanjang bulan Februari ini, terutama sekali pada tarikh kemuncaknya…kadang-kadang syahdu, kadang-kadang lucu, kadang-kadang madahnya merdu dan disulami dengan emosi yang kadang kala merapu…maka terhasil dan terciptalah puisi serta seloka yang penuh penipu…akhirnya merana diri, menangis sendiri dan kini sendirian lagi….

I LOVE U,
U LOVE ME,
NOW I'M SICK WITH U,
SO GOOD BYE MY BABY!!!....


Jadi………….PERLU KER…??

3 comments:

  1. oiii....NICK choiii!!! baby 2 NATRAH punye lah!!! huhuhu..

    ReplyDelete
  2. wah3...advance btul bdak2 ni...huhuhu...mendahului carta 14 FEB ni...ni xleh jd ni...kena buat perintah berkurung ni...hahahaha

    ReplyDelete
  3. ala xper...nnt 14feb line mesti jem...so publish la cpt2..huhuhuhu

    ReplyDelete